Ruszyły już pierwsze prace na odcinkach Zamość Wschód-Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe-Hrebenne o łącznej długości prawie 30 km. Mowa o budowie S17 dwóch odcinków S17 na południe od Zamościa.
Dziś ekspresową S17 pokonamy trasę pomiędzy węzłami Warszawa Wschód i Kurów Zachód, a dalej wspólnym przebiegiem z S12 ominiemy Lublin, docierając do Piask. To łącznie 182 km. W przyszłości dotrzemy tą drogą aż do przejścia w Hrebennem na granicy z Ukrainą. Niedawno rozpoczęła się budowa dwóch odcinków S17 na południe od Zamościa.
Budowę 125 km trasy od Piask do Hrebennego GDDKiA podzieliła na dziewięć odcinków. Ich szacunkowa wartość to 4,5 mld zł. Zaawansowanie na każdym z nich jest różne i wynika m.in. z terminu uzyskania decyzji środowiskowej, podpisania umowy z wykonawcami czy uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
- W ramach inwestycji wybudujemy dwujezdniową drogę ekspresową, obiekty inżynieryjne, odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów drogowych. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem - informuje GDDKiA.
Pierwsze prace
Ruszyły już pierwsze prace na odcinkach Zamość Wschód -Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe-Hrebenne o łącznej długości prawie 30 km. Oba realizuje wyłoniona w przetargu firma Budimex. Wartość tych dwóch kontraktów to ponad 1 mld zł.
Na odcinku bliżej Zamościa trwają przygotowania do rozpoczęcia prac, związanych m.in. z planowaną przebudową podziemnych sieci uzbrojenia terenu oraz rozbiórkami budynków. Bardziej zaawansowane są prace między Tomaszowem Lubelskim a Hrebennem. Wykonywane są nasypy i wykopy, prowadzona jest wymiana gruntu i wzmocnienia podłoża oraz przebudowa sieci uzbrojenia terenu. Rozpoczęły się też prace związane z budową wiaduktów oraz przejść dla zwierząt.
Co na pozostałych odcinkach?
Jeszcze w tym roku GDDKiA spodziewa się uzyskania decyzji ZRID dla odcinka Zamość Południe -Tomaszów Lubelski (18,5 km).
- Do końca tego roku planujemy także złożenie wniosków do wojewody lubelskiego o wydanie tych decyzji dla kolejnych trzech fragmentów trasy między Piaskami a Zamościem (w sumie 45 km) oraz ogłoszenie przetargów na dwa brakujące odcinki S17: Łopiennik-Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec-Zamość Wschód (w sumie ponad 20 km), które domkną realizację tej trasy od Warszawy do granicy z Ukrainą. Opracowujemy też dokumentację projektową dla ok. 2-kilometrowego odcinka S17 w okolicy Hrebennego - informują urzędnicy.
W przyszłości będzie to dojazd do planowanego terminala na granicy z Ukrainą. Terminal ten realizowany będzie przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych. W planie jest także budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych na obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Obecnie GDDKiA jest na etapie uzyskiwania decyzji ZRID.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.